fbpx

Rádi bychom se s Vámi podělili o jednu z našich zkušeností ohledně záchrany dat. Z důvodu ochrany osobních údajů – GDPR označíme jméno zákazníka “Jan Novák”. Pan Novák našel naši firmu ve vyhledávači seznam.cz a zaslal nám přes naše webové stránky vyplněný formulář na záchranu dat. Dle standardního postupu se snažíme vše řešit emailem. Pánovi jsme tedy zaslali otevírací dobu naší laboratoře a domluvili jsme se, že disk přinese osobně.

Jednalo se o externí USB disk Western Digital Elements, o velikosti 2,5″, model WD30NMRW, z roku 2016. Se zákazníkem jsme sepsali objednávku a snažili se doplnit co nejvíce informací, abychom technikům dodali vše potřebné o disku.

Externí USB disk WD30NMRW
WD30NMRW

Informace o problému disku jsou pro nás vždy klíčové. Je důležité uvést zda je disk po pádu, po kontaminaci jakoukoliv tekutinou nebo zda nebyl bezpečně odebrán z počítače/televize. Dále je důležité, zda je disk šifrovaný (heslovaný), zda obsahuje více oddílů, zda během přenosu dat došlo k náhlému výpadku elektřiny, nebo zda vydával při zapojení nějaké specifické zvuky apod. Neméně důležitou informací je také to, zda disk již byl na “opravě nebo záchraně dat” v jiné firmě či u kamaráda, nebo jste se pokusili si jej otevřít a rozmontovat doma sami. To vše může ovlivnit a zkomplikovat naši práci na záchraně dat nebo ji dokonce zcela znemožnit. Také je potřeba vždy určit, o jaká data z disku máte zájem (např. jpg, word – doc, docx, excel – xls, pdf) a zda je Vám známé jejich umístění (názvy složek, formát, velikost souborů, atd.).

Svou objednávku vyřizoval pro kamarádku, takže informace byly pouze orientační. Disk byl po pádu a počítač jej po připojení vůbec nezobrazoval. V tomto případě se jednalo především o záchranu fotek. Klient tedy odcházel s objednávkovým listem, a disk již putoval na pracoviště našich techniků. 

Pokračování zde

Externí USB disk Western Digital Elements – část 1